контрольні повноваження верховної ради україни у сфері державного зовнішнього фінансового контролю
Рахункова палата є вищим органом державного фінансового контролю України, утворюється Верховною Радою України, підпорядкована і підзвітна їй. Вона від імені Верховної Ради України здійснює зовнішній фінансовий контроль підконтрольних об'єктів, функціонально і організаційно незалежна від стороннього впливу, що є гарантією виконання покладених на неї завдань. Координаційна діяльність Рахункової палати здійснюється через Координаційну раду, яка є структурним підрозділом Рахункової палати.
Верховна Рада України як суб’єкт фінансових правовідносин. Повноваження Верховної Ради України у сфері фінансів . затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього; контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання (п.4; затвердження загальнодержавних програм економічного, розвитку (п.6 ст.85 Конституції України); здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до Конституції (п.13 ст.85 Конституції України)
1) державний фінансовий контроль - комплекс цілеспрямованих заходів органів, їх підрозділів чи службових осіб, які здійснюють державний фінансовий контроль у межах повноважень, встановлених законодавством України, з метою упередження . 2) суб'єкт державного фінансового контролю - орган, його підрозділ чи їх службові особи, які відповідно до законодавства уповноважені на здійснення державного фінансового контролю і прийняття управлінських рішень щодо притягнення до адміністративної та фінансової відповідальності порушників фінансового, у тому числі бюджетного, законодавства
Отключите adBlock! очень нужно. Повноваження державних органів влади у сфері фінансового контролю. Верховна Рада України здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства у процесі: 1) визначення бюджетної політики на наступний бюджетний період; 2) розгляду проекту та прийняття закону про Державний бюджет України; 3) внесення змін до закону про Державний бюджет України; 4) виконання закону про Державний бюджет України, у тому числі шляхом заслуховування звітів про виконання Державного бюджету України (включаючи звіти головних розпорядників коштів державного бюджету.
Відповідно, сукупність контрольних органів становить інфраструктуру державного фінансового контролю, визначальне місце серед яких належить органам законодавчої влади - ініціаторові та виконавцеві державного фінансового контролю. Згідно зі ст. 109 Бюджетного кодексу України до повноважень Верховної Ради України з контролю за додержанням бюджетного законодавства належать: 1) заслуховування звітів про стан виконання Державного бюджету України, у тому числі заслуховування звітів розпорядників бюджетних коштів про використання коштів Державного бюджету України; 2) контроль за використанням коштів резервного фонду державного бюджету.
Державний фінансовий контроль — комплекс цілеспрямованих заходів органів, їх підрозділів чи службових осіб, які здійснюють державний фінансовий контроль у межах повноважень, встановлених законодавством України, з метою упередження, виявлення та припинення фінансових правопорушень на підконтрольному об'єкті щодо його фінансово-господарської діяльності, а також забезпечення законності, фінансової дисципліни та ефективності формування і витрачання коштів, у тому числі бюджетних.
Юридичних фінансового контролю в сфері законодавчої влади є Верховна Рада України, виконує контрольні функції відповідно до конституційне визначених повноважень. Пріоритетною має стати роль Верховної Ради як ініціатора та безпосереднього виконавця тих контрольних функцій, делегування яких доцільно з огляду на можливість втрати контролю над певними частинами фінансової сфери. Суб'єктами фінансового контролю, безпосередньо здійснюється Верховною Радою і який згідно з Конституцією Україна називається парламентським, є: - Парламент у складі народних депутатів України; - Голова Верховної Ради.
Верховна Рада України. Парламентський контроль у більшості розвинутих країн здійснюється, як правило, шляхом незалежних зовнішніх ревізійних перевірок урядових рахунків і відомчих операцій незалежним ревізором від імені законодавчого органу і його комітетами, створеними з цією метою. Зокрема, до повноважень Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з контролю за додержанням бюджетного законодавства належать . За Законом України "Про Рахункову палату" до її завдань у сфері фінансового контролю належать
Повноваження Верховної Ради України. Верховна Рада здійснює чимало функцій і має для їх реалізації відповідні повноваження. Передбачені Конституцією. До функцій Верховної Ради часом зараховують також бюджетно-фінансову та зовнішньополітичну функції. Верховна Рада, як правило, здійснює ці функції, але вони не вважаються її головними функціями. Пріоритетною функцією Верховної Ради є, природно, законодавча. До повноважень Верховної Ради України в цій сфері належать, зокрема, утворення й ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів та міст, зарахування населених пунктів до категорії міст, найменування і пере найменування населених пунктів та районів.
Конституція закріплює широкі повноваження Верховної Ради України, які визначають її місце і роль у державі. Ці повноваження за сутністю і призначенням можна поділити на декілька груп. Найважливішими є повноваження щодо: внесення змін до Конституції України; прийняття законів; визначення засад політики держави та програм суспільного розвитку; взаємовідносин Верховної Ради і Президента України; формування інших державних органів; організації адміністративно-територіального устрою нашої країни; здійснення зовнішніх функцій держави, а також бюджетні та контрольні повноваження. Основними повноважен.
Верховна Рада України - єдиний законодавчий орган держави, який здійснює парламентський контроль. Здійснення Рахунковою палатою контролю за використанням коштів бюджету. 2. Контроль повноваження Верховної Ради України як законодавця бюджетного процесу в Україні. Верховна Рада України, єдиний законодавчий орган держави, яка здійснює парламентський контроль. - здійснює контроль за виконанням рішень Верховної Ради України про надання Україною позик і економічної допомоги іноземним державам, міжнародним організаціям, передбачених у Державному бюджеті України. - здійсненням контролю у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів
Президент України: 1) припиняє повноваження Верховної Ради України, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися; 2) скасовує акти Кабінету Міністрів України та акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим; 3) очолює Раду національної безпеки і оборони України; 4) має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України . Контрольні повноваження ВРУ. До контрольних повноважень Верховної Ради України належить
Президент України: 1) припиняє повноваження Верховної Ради України, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися; 2) скасовує акти Кабінету Міністрів України та акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим; 3) очолює Раду національної безпеки і оборони України; 4) має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України . Контрольні повноваження ВРУ. До контрольних повноважень Верховної Ради України належить
• контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання [1]. Вважаємо, що перераховані контрольні повноваження ВР України за дотриманням бюджетного законодавства у своїй сукупності утворюють механізм бюджетного процесу, який можна поділити на окремі етапи (стадії). Контроль Верховної Ради України за дотриманням бюджетного законодавства на першій та другій стадіях бюджетного процесу відіграє важливу роль, надає можливість виявити відхилення від запланованих нормативів, порушення бюджетного законодавства, які ще не призвели до негативних наслідків.
державний фінансовий контроль – урядовий фінансовий контроль, що здійснюється органами державного фінансового контролю щодо забезпечення законного, ефективного, економного та результативного формування, розподілу, управління та використання державних ресурсів суб'єктами контролю та спрямований на попередження, виявлення та усунення порушень фінансово-бюджетної дисципліни; заходи державного фінансового контролю – державний фінансовий аудит, інспектування, перевірка закупівель, моніторинг закупівель, участь у перевірках робочими групами . 1. У своїй діяльності органи державного фінансового контролю керуються Конституцією України, міжнародними.
Верховна Рада України відповідно до ст. 85 Конституції України здійснює фінансовий контроль при затвердженні Державного бюджету і внесенні змін до нього, при його виконанні, ухваленні рішення щодо звіту про його виконання. Дуже важливим є також парламентський контроль за використанням Україною позик (не передбачених Державним бюджетом України), одержаних від іноземних держав, банків та міжнародних фінансових організацій. Верховна Рада України також здійснює фінансовий контроль через свої комітети і тимчасові спеціальні комісії. До їх компетенції належать робота із законопроектами, підготовка і.
Вдосконалення інституціональних засад державного фінансового контролю в україні. A. Khomutenko, Ph.D., Associate Professor of Finance Odessa National Economic University, Odessa. Improving the institutional framework of public financial control in ukraine. Згідно Бюджетного кодексу України, Верховна Рада наділена повноваженнями з контролю за дотриманням бюджетного законодавства. Відповідні відомості готує Комітет ВРУ з питань бюджету, що дає змогу Верховній Раді здійснювати контроль за станом: - державної бюджетної політики та міжбюджетними відносинами; - бюджетного процесу; - державного внутрішнього і зовнішнього боргу.
Парламент – Верховна Рада України – єдиний орган законодавчої влади України. Повноваження Верховної Ради. Функції Верховної Ради. Зокрема, Верховна Рада заслуховує щорічні та позачергові послання Президента про внутрішнє і зовнішнє становище України (ст. 85 Конституції), направляє новоприйняті закони Президентові (ст. 94 Конституції); надає у встановленому законом строки згоду на обов'язковість міжнародних договорів України та денонсацію міжнародних договорів України, які укладає, як правило, Президент.
Державна податкова адміністрація України здійснює такі функції у сфері фінансового контролю: - виконує безпосередньо, а також організовує роботу державних податкових адміністрацій та державних податкових інспекцій, пов'язану із: здійсненням контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю >, за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків.
Контрольну компетенцію складають повноваження Верховної Ради України, що забезпечують реалізацію контрольної функції парламенту. Згідно з п. 33 ст. 85 Конституції України Верховна Рада України здійснює парламентський контроль у межах, визначених Конституцією, об'єктом якого є Президент України, виконавча влада, представницький орган Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування тощо. У фінансовій сфері Верховна Рада України здійснює такі контрольні повноваження; контролює виконання Державного бюджету України, приймає рішення щодо звіту про його виконання; затв.
Коментарі
Дописати коментар